چهارشنبه, ۲۳ فروردين ۱۳۹۱، ۱۲:۴۱ ق.ظ
چرا کارکنان کاری که از آنها انتظار میرود را انجام نمی دهند؟قسمت اول
این سوالیه که ذهن خیلی از مدیران و دست اندرکاران امر مدیریت را به خود مشغول کرده است.احتما لا این مطلب را شنیده اید که برای انجام هر کاری نیاز به انگیزه هست اما روانشناسان بر این باورند که در ماهیت انگیزش و یا نحوه عملکرد آن توافق وجود ندارد.من سعی خواهم کرد خلاصه مطالبی که در این زمینه وجود دارد را در قسمتهای مختلف
برای شما بنو یسم.
بخش اول : دلایل پنهان برای کار نکردن کارکنان
1-کارکنان دلایل یا ضرورت کار کردن را نمی دانند.بسیاری از کارکنان نمی توانند کاری را به نحو خوب انجام دهند بدون اینکه دلیل آنرا بدانند .مدیران روشن بین می دانند سوال در مورد انجام هر کاری حق هر انسانی است و سعی می کنند با پاسخ درست راه را برای انجام کار هموار نمایند.
مدیران معمولا علت کا رنکردن ککارکنان را به صورت زیر بیان می کنند.
آنها کار را مهم نمی دانند و نمی خواهند آنرا به درستی انجام دهندو یا چرایی برای انجام آن کار ندارند.ممکن است این جملا ت درست به نظر برسند اما در شرایط واقعی می توانند به روشنی بیان نشده باشند .بهترین راه کارها برای اینکه آنها کارشان را درست انجام دهند این است که قبل از اینکه آنها را به کار بگمارید به انها اجازه دهید دلیل انجام کار خود را به درستی بفهمند. هدفها را به طور کامل برای آنها روشن کنید.مزایا و موفقیت های آنان را در صورت انجام درست کار به آنها گوشزد کنیددر مورد زیانهای احتمالی نیز به آنها توضیح دهید.
بخش اول : دلایل پنهان برای کار نکردن کارکنان
1-کارکنان دلایل یا ضرورت کار کردن را نمی دانند.بسیاری از کارکنان نمی توانند کاری را به نحو خوب انجام دهند بدون اینکه دلیل آنرا بدانند .مدیران روشن بین می دانند سوال در مورد انجام هر کاری حق هر انسانی است و سعی می کنند با پاسخ درست راه را برای انجام کار هموار نمایند.
مدیران معمولا علت کا رنکردن ککارکنان را به صورت زیر بیان می کنند.
آنها کار را مهم نمی دانند و نمی خواهند آنرا به درستی انجام دهندو یا چرایی برای انجام آن کار ندارند.ممکن است این جملا ت درست به نظر برسند اما در شرایط واقعی می توانند به روشنی بیان نشده باشند .بهترین راه کارها برای اینکه آنها کارشان را درست انجام دهند این است که قبل از اینکه آنها را به کار بگمارید به انها اجازه دهید دلیل انجام کار خود را به درستی بفهمند. هدفها را به طور کامل برای آنها روشن کنید.مزایا و موفقیت های آنان را در صورت انجام درست کار به آنها گوشزد کنیددر مورد زیانهای احتمالی نیز به آنها توضیح دهید.
۹۱/۰۱/۲۳
منتظر بخش بعدی هستم
اگه تجربیات شخصیتون به عنوان یک مدیر هم ذکر کنید می تونه مفید باشه