حلزون ها و آفتاب پرست ها :: خیمه گاه عاشقان حضرت ماه

خیمه گاه عاشقان حضرت ماه

ما خیمه نشینان غم فاطمه ایم

خیمه گاه عاشقان حضرت ماه

ما خیمه نشینان غم فاطمه ایم

سه شنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۲، ۰۸:۴۸ ق.ظ

حلزون ها و آفتاب پرست ها


حلزونآفتاب پرست

این روزها با شنیدن کلمه حلزون در ذهن اکثر افراد که هنوز رسانه ملی را دنبال می کنند و در منزلشان خبری از ماهواره نیست معانی لطافت- روشنی و جوانی پوست – و کلمه علمی  الاتوئین متبادر می شود. اما حلزون از مخلوقاتی است که به آهسته روی و فرو رفتن در لاک درزمان احساس خطر شهره است همانند لاکپشت.

اما آفتاب پرست از تاکتیک دیگری برای دفاع از خود استفاده می کند این جانور با عوض کردن رنگ خود را استتار کرده و همرنگ محیط می شود.

طی ماههای گذشته نمود عینی رفتار این دو جانور در برخی صاحبان مناصب دولتی به وفور دیده می شود. چه در قبل از انتخابات و با شروع شدن تبلیغات غیر رسمی نامزدها و چه بعد از انتخابات و تغییر معادلات قدرت .

عده ای از سرعت حرکت خود کاسته و عافیت طلبی را سرمشق کارهای خود قرارداده و با گرفتن چهره بی طرف فقط شاهد حماسه سیاسی بودند تا بعد از انتخابات خود را به عنوان فرد بی طرف معرفی نموده و جایگاه خود را تثبیت نمایند این عده خط مشی حلزونی را در پیش گرفتند.

عده ای نیز ضمن حضور فعال در ستادهای انتخاباتی چند نامزد مختلف سعی کردند که روی صندلی های متعدد نشسته و رنگ های متفاوت را از خود به نمایش بگزارند. این عده از قبل از انتخابات با ارسال لیست به ستادهای مرکزی کاندیداهای احتمالی در پی معرفی خود به عنوان چهره تاثیر گذار  در استان و در دست گرفتن تمامی ستادها بودند . بالاخره آفتاب پرست بودن هم عالمی دارد .

بعد از انتخابات و انتقال قدرت از دولت فعلی به دولت منتخب نیز آفتاب پرستان از حامیان دولت احمدی نژاد  و از کارگزاران دولت عدالت به منتقدان وی بدل شدند و به تکنیک " کی بود کی بود من نبودم " روی آوردند.

عده ای هم که  در مواضع خود پایداری می نمودند طی سخنانی گفتند ما اگر قبل از رای گیری از نظرات آقای روحانی مطلع می شدیم از وی حمایت می کردیم و تکنیک "جانا سخن از زبان ما می گویی " را برگزیدند.

ماندن در قدرت برای عده ای چنان مهم است که از هیچ تلاشی برای حفظ جایگاه خود مذایقه نمی کنند.  

اما مردم خادمان واقعی خود را به خوبی می شناسند و ابن الوقتهای حلزون و آفتاب پرست صفت را از خود ندانسته و همیشه این صداقت است که در ذهنشان می ماند کما اینکه بعد از گذشت چندین سال هنوز اسامی چون بهشتی – رجایی و باهنر از لوح خادمین این مرز و بوم پاک نشده و اینان الگویی شدند برای نسلهای آتی.

یادمان باشد  کلام مصطفای شهید که گفت: چو کوس جنگ نواخته شود مرد از نامرد شناخته خواهد شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۱۸
فطرس صبا

نظرات (۱)

یَا أَلْطَفَ مِنْ کُلِّ لَطِیفٍ …
ای لطیف تر از هر لطیف …
امشب هم بی چراغ، و با دستانی خالی،
می آیم تا اعتراف کنم  به تلخیِ گزنده ی روزگارِ سختِ نبودنت …
می آیم تا در برابر دریایی از لطف، بغضِ این همه بی تو بودن را؛ گریه کنم…
امشب هم، به نسیمی از لطافت نگاهت دل خوشم کن… که سخت محتاجم به مُهرِ تائیدی از مِهر نگاهت …
دعا بفرمایید...
یا علی...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی