ارزش هر کس به اندازه همت اوست :: خیمه گاه عاشقان حضرت ماه

خیمه گاه عاشقان حضرت ماه

ما خیمه نشینان غم فاطمه ایم

خیمه گاه عاشقان حضرت ماه

ما خیمه نشینان غم فاطمه ایم

سه شنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۲، ۰۹:۴۰ ق.ظ

ارزش هر کس به اندازه همت اوست

هدف از آفرینش انسان تکامل و تعالی است وذات انسان نیز کمال طلب است . اما در دنیای فانی کمال برای هر انسان معنی متفاوتی دارد برای عده ای کمال پرورش ابعاد انسانی و الهی است برای عده ای رشد اجتماعی برای برخی افزودن مال و اموال برای دیگران  کسب شهرت و برای برخی هم  افزودن قدرت .

شاید میل به پیشرفت در تلفیقی از تمامی این موارد در همه انسانها وجود داشته باشد اما درجه اهمیت هر مولفه برای هر شخص متفاوت است
میز ریاست

خداوند متعال در آیه140 سوره آل عمران می فرمایند: و ما این روزها[ى شکست و پیروزى‌] را میان مردم به نوبت مى‌گردانیم [تا آنان پند گیرند] و خداوند کسانى را که [واقعاً] ایمان آورده‌اند معلوم بدارد، و از میان شما گواهانى بگیرد، و خداوند ستمکاران را دوست نمى‌دارد.

از این آیه می توان دریافت انتقال قدرت و گردش حاکمیت از سنن الهی است و خداوند در هر دوره زمانی عده ای را بر مسند نشانده و عده ای را سرنگون می سازد تا مومنان واقعی معلوم گردند.

اما در این جابجایی ها  عده ای هم هستند که بقای در قدرت و حفظ پست و جایگاه چنان برایشان در اولویت قرار دارد که برای حفظ آن از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و تمام تلاش خود را صرف این جیفه چند روزه می نمایند.

این روزها با انتقال دولت از رییس جمهور قبل به رییس جمهور منتخب برخی رفتارها از صاحب منصبان بروز می کند که انسان انگشت حیرت به دهان می گیرد.

فردی که تا چندی پیش با تعصی به دکتر احمدی نژاد سخنرانیش را با دعای فرج آغاز می کرد این روزها نه تنها دم از اعتدال می زند بلکه  تمام قد به تخریب دولتهای گذشته می پردازد.

به طور قطع این افراد پس از دولت تدبیر و امید نیز همین رویه را ادامه خواهند داد.

هرچند استفاده از تمامی پتانسیلها بدون در نظر گرفتن گرایش سیاسی از مبرهنات گزینش مدیران لایق است اما سپردن  پستهای کلیدی به ابن الوقتهای هزار چهره در دراز مدت اثری بجز نارضایتی مردم و عدم تحقق اهداف والای نظام نتیجه ای را درپی نخواهد داشت چرا که ایشان بجز منافع خویش به چیز دیگری فکر نکرده و ماندن در هرم قدرت و ارتزاق از کیسه بیت المال در اولویت امورشان قرار دارد.

ثبات رویه و پایداری در مرام از خصایصی است که اگر در دشمن هم وجود داشته باشد آنرا به یک دشمن قابل احترام بدل می سازد ولی نفاق و چند گانگی رفتار و رویه امری ناپسند است که حتی دوستی هارا بر هم زده و کینه و عداوت به بار می آورد.

خلاصه اینکه:

دوست عزیز , مسول محترم , کارگزار گرامی  بنابر فرموده امیر المومنین ارزش هر کس به اندازه همت اوست .

این پست و مقام و منصبی که در آن تکیه زدی فرصتی برای خدمتگزاری به مردم و نظامی است که ثمره خون هزاران شهید است و اگر انسان  لایق و قدر دان  باشد احتیاجی به تغیر رنگ نیست  و خدمت در هر پست و منصب در نظام مقدس جمهوری اسلامی افتخار است پس بنا بر فرموده رهبر حکیم انقلاب در جمهوری اسلامی در هرجا قرار گرفته اید انجا را مرکز دنیا بدانید و آگاه باشید همه کارها به شما متوجه است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۶/۱۲
فطرس صبا

نظرات (۳)

سلام

 خوشحالم از اینکه  امروز با وبلاگ شما آشنا شدم....

 با مطالبی هر چند کوچک پذیرای نگاهتان هستم...
 یا علی
أَلسَّلامُ عَلى مَنْ جَعَلَ اللهُ الشّـِفآءَ  فی تُرْبَتِهِ،
سلام بر آن کسى که خداوند شفا را در خاکِ قبرِ او قرار داد ،
بیمار تو را،
درمانی جز دیدار نیست...
ح س ی ن عشق منی...
سلام...

 اگر هوای شورش  داری...بسم الله

http://zareh.blog.ir/post/259

یا علی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی