بایگانی آبان ۱۳۹۱ :: خیمه گاه عاشقان حضرت ماه

خیمه گاه عاشقان حضرت ماه

ما خیمه نشینان غم فاطمه ایم

خیمه گاه عاشقان حضرت ماه

ما خیمه نشینان غم فاطمه ایم

۷ مطلب در آبان ۱۳۹۱ ثبت شده است

سه شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۱، ۰۶:۰۴ ب.ظ

کار فقط “کار هیئتی”!

در محاورات روزمره ما واژه “هیئتی” هم مظلوم است. خادمان حسینی! ممنون که این شب ها نشان دادید کار هیئتی یعنی کار منظم، دقیق، بابرنامه و از همه مهم تر با اخلاص

 

صلواتی

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۱ ، ۱۸:۰۴
فطرس صبا
جمعه, ۲۶ آبان ۱۳۹۱، ۱۱:۳۴ ق.ظ

خدا رو شکر محرمت رو دیدم دوباره

شیب الخضیب

۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۱ ، ۱۱:۳۴
فطرس صبا
سه شنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۱، ۱۰:۳۰ ق.ظ

جمله‌ هایی که زندگی کاری را ویران می‌کند

«کلمه‌ها بسیار اهمیت دارند چراکه نه تنها شخصیت شما را به دیگران نشان می‌دهند بلکه طرز فکر دیگران درمورد شما را شکل می‌دهند.» این جمله‌ای است که «کارن فرایدمن» نویسنده کتاب «خفه شو و چیزی بگو!» می‌نویسد. این کتاب به بررسی استراتژی برقراری ارتباط در محل کار می‌پردازد. «اگر شما چهره‌ای مثبت به خود بگیرید قطعا توجه دیگران را جلب خواهید کرد. در این صورت شما در بهترین شرایط قرار می‌گیرید تا آنها به حرف‌هایتان گوش دهند.»

 
با این حال اغلب اوقات وقتی در محیط کاری شروع به صحبت می‌کنیم اغلب از کلماتی مبهم و تردیدآمیز استفاده می‌کنیم که تنها فایده‌اش مخدوش کردن پیامی است که قصد انتقال آن را داریم. کاربرد کلمه‌هایی همچون «به نوعی، در اغلب موارد» باعث کاهش قدرت کلام می‌شود یا استفاده از جمله‌های منفی مثل «نمی‌توان، امکان ندارد و هرگز» که باعث ناامیدی و منفعل شدن می‌شود. براساس تحقیقی که به تازگی انجام شده و طبق توصیه کارشناسان، ۱۰ جمله زیر را فیگارو به عنوان بدترین چیزهایی انتخاب کرده که می‌توان در محیط کار به زبان آورد.

بقیه در ادامه مطلب

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آبان ۹۱ ، ۱۰:۳۰
فطرس صبا
دوشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۱، ۰۱:۲۸ ب.ظ

اگر همسرتان رئیستان شود!

اگر مایلید تا گوشه‌ای از عواقب شوم این وضعیت را دریابید، این مطلب را تا آخر، به دقت مطالعه کنید تا به عمق فاجعه پی ببرید!


بقیه در ادامه مطلب
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۱ ، ۱۳:۲۸
فطرس صبا
يكشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۱، ۰۱:۱۷ ب.ظ

کاش که جارو کشی صحن نصیبم میشد (کی کجا باشه؟)

کاش که جارو کشی صحن نصیبم میشد

نظر شما چیه؟

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۱ ، ۱۳:۱۷
فطرس صبا
يكشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۱، ۰۱:۱۵ ب.ظ

حسادت

حسود
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۱ ، ۱۳:۱۵
فطرس صبا
پنجشنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۱، ۰۹:۴۹ ق.ظ

روش شریک کردن دیگران

مردی برای خود خانه ای بزرگ و زیبا خرید که حیاطی بزرگ با درختان میوه داشت. در همسایگی او خانه ای قدیمی وجود داشت که صاحب آن مردی حسود بود و همیشه سعی می کرد اوقات او را تلخ کند و با گذاشتن زباله کنار خانه اش و ریختن آشغال آزارش بدهد. مرد یک روز صبح خوشحال از خواب برخاست و همین که به ایوان رفت دید یک سطل پر از زباله در ایوان است.

سطل را تمیز کرد، برق انداخت و آن را از میوه های تازه و رسیده درختان حیاط خود پر کرد تا برای همسایه ببرد. وقتی همسایه صدای در زدن او را شنید خوشحال شد و پیش خود فکر کرد این بار دیگر برای دعوا آمده است. وقتی در را باز کرد مرد به او یک سطل پر از میوه های تازه و رسیده داد و گفت: «هر کس آن چیزی را با دیگری قسمت می کند که از آن بیشتر دارد.»
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۱ ، ۰۹:۴۹
فطرس صبا