مسابقه قایقرانی :: خیمه گاه عاشقان حضرت ماه

خیمه گاه عاشقان حضرت ماه

ما خیمه نشینان غم فاطمه ایم

خیمه گاه عاشقان حضرت ماه

ما خیمه نشینان غم فاطمه ایم

سه شنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۰، ۰۴:۰۲ ق.ظ

مسابقه قایقرانی

یک تیم آمریکایی با یک تیم ژاپنی تصمیم گرفتند که مسابقه قایقرانی برگزار کنند. هر دو تیم به سختی تمرین کردند تا در روز مسابقه به بهترین عملکرد خود دست پیدا کنند. روز مسابقه هر دو تیم آماده شدند.

وقتی آمریکایی‌ها یک مایل اول را طی کردند ژاپنی‌ها به خط پایان رسیده بودند. تیم آمریکایی از باخت خود بسیار ناامید شدند. مسئول تیم دستور داد تا بررسی های لازم برای تعیین دلایل باخت مشخص شود. برای این کار یک تیم مشاور انتخاب و بررسی ها شروع شد و اقدام اصلاحی را پیشنهاد دادند.

یافته های تیم مشاوره حاکی از این بود که در تیم ژاپن هشت نفر پارو می زنند و یک نفر هدایت می کند و در تیم آمریکا هشت نفر هدایت می کنند و یک نفر پارو می زند. نتیجه این بود که تعداد زیادی در تیم آمریکا هدایت می‌کنند و تعداد کمی پارو می‌زنند.

روز مسابقه در سال بعد مجدداً فرا رسید. ساختار مدیریت تیم آمریکایی به کلی متحول شد. ساختار جدید بدین صورت بود: چهار مدیر راهنمایی و هدایت، سه مدیر راهنمایی منطقه ای و یک سیستم ارزیابی عملکرد جدید برای ارزیابی و تشویق فردی که وظیفه پارو زدن را بر عهده دارد.

تیم آمریکایی این بار پس از مایل دوم نتیجه را واگذار کرد. مدیر تیم در نهایت شخصی که پارو میزد را به دلیل عملکرد ضعیف برکنار کرد و به مدیران به خاطر شناسایی مشکلات پاداش داد.

نتیجه حکایت: 1- دو صد گفته چون نیم کردار نیست.

2- تورم فقط برای پول اتفاق نمی‌افتد بلکه در مدیریت نیز موضوعیت دارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۱۲/۰۲
فطرس صبا

نظرات (۱)

جالبه.ولی ای کاش یه نگاهی هم به عملکرد خودت می کردی که تو اداره یا وبگردی میکنی یاولگردی
پاسخ:
دوست عزیز رطب خورده منعرطب ...... شما هم که در وقت اداری اومدی وب مارو مطالعه کردی ای کاش هممون به عملکردمون دقت می کردیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی