انواع نظامهای مدیریتی :: خیمه گاه عاشقان حضرت ماه

خیمه گاه عاشقان حضرت ماه

ما خیمه نشینان غم فاطمه ایم

خیمه گاه عاشقان حضرت ماه

ما خیمه نشینان غم فاطمه ایم

سه شنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۱، ۰۹:۳۲ ق.ظ

انواع نظامهای مدیریتی

انواع نظامهای دنیا از دید رهبر جلیل القدر

سید علی خراسانی

نظامهاى دنیا سه گونه اداره مى‏شوند:

یا با زور، مثل نظامهاى پلیسى دنیا، که البته این اسمش اداره است؛ اداره نمى‏شوند، آخرش هم نمى‏مانند. این سیستمهاى استبدادى کمونیستى و سیستمهاى استبدادى سلطنتى و شبه‏سلطنتى را در دنیا ملاحظه مى‏کنید. این که از ما برنمى‏آید و ما اینکاره نیستیم.

نوع دوم، آن سیستمهایى است که با تزویر و تبلیغات اداره مى‏شوند؛ مثل این دمکراسیهاى غربى. بله، فشار و شلاق و داغ و درفش مثل نظامهاى استبدادى نیست و مردم على‏الظاهر آزادى دارند؛ اما با تزویر اداره مى‏شوند. این سیستمها دستگاههاى عظیم تبلیغاتى در اختیارشان است و تمام زندگى مردم را محاصره کرده‏اند. اصلاً کارگر و کارمند و کاسب وقت ندارد بیرون آن گنبد گردنده‏یى که اینها در وسطش گیر کرده‏اند، ببیند و درباره‏ى آن فکر کند؛ هرچه آنها مى‏گویند، همان را مى‏فهمد. . طبیعتاً این هم شأن ما نیست؛ اسلامى نیست.

یک نوع نظام هم نظامى است که با محبت و عطوفت مردم اداره مى‏شود. باید مردم را مورد محبت و احترام قرار داد و به آنها اعتنا کرد، تا به دستگاه حاکمه وصل باشند و پشت سرش قرار گیرند. نظام ما تا حالا این‏گونه بوده است؛ بعد از این هم باید این‏طور باشد. بزرگترین بحرانها را هم همین عاطفه و محبت مردم از سر خواهد گذراند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۱/۲۹
فطرس صبا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی